Stílusos névjegy

Forma és stílus
A versenyképes névjegykártya

Akkor sikeres a névjegykártyád, ha a megfelelő üzenetet közvetíti cégedről.
A névjegykártya egy jó üzleti terv szerves részét képezi. Természetesen nem várhatod el a névjegykártyádtól, hogy egy egész történetet meséljen el, nem érdemes sok adattal túlzsúfolni. Egyszerű, átlátható, mégis professzionális képet fessen leendő ügyfeleidnek arról, mit is képvisel a cég és milyen helyet tölt be a választott iparágban.
Az ügyfél első benyomása nagymértékben függ a publikált webes és nyomtatott marketing eszközöktől, különösképpen a névjegykártyától. Közvetlen kapcsolatszerzésre és bizalomépítésre is képes, vagy épp ellenkezőleg.
Válassz tehát egy stílust, mely a cégedhez, iparágadhoz és a személyes ízlésedhez legjobban illik! Például, ha egy temetkezési vállalkozó vagy, nem akarhatsz rajzfilmfigurákat a névjegykártyádra. Amikor designt tervezel, a stílus kiválasztásával kezd!

Íme, 5 különböző kártya stílus, mely segíthet a döntésben:


Alap névjegykártya:
Általában fekete színnel, sima fehér papírra nyomják. Jó választás, ha számodra a praktikusság és az ár elsődleges szempontként szerepel. Ezzel olyan ügyfeleket tudsz vonzani, akiket nem nyűgöz le a divatos és kreatív stílus. A design egyszerű, az információ pedig tömör és tiszta.

Képes névjegykártya:
A saját képed szerepeltetése – akár fényképről, rajzról vagy karikatúráról van szó – segít emlékezni ügyfeleidnek egy régebbi személyes találkozótokra. A terméket vagy szolgáltatást reprezentáló képek pedig jobban segíthetik az üzleti kommunikációdat, mint több tucat szó. Egyéb színek és design elemek használata szintén segíthet a képes névjegykártyád egyedivé tételében.

Tapintható névjegykártya:
A megalkotáskor nem szokványos anyagot használnak. A névjegy készülhet például fémből, fából - szokatlan alakzatban, sarkokkal, dombornyomással…. Ezen típusú kártyák sokkal inkább a drágább kategóriákba tartoznak, mert különleges gyártási technikával készülnek, mint például a stancolás, amihez egyedi termelési eszközök szükségesek. A nagyobb cégnek viszont többszörösen is megtérül az ára, azzal, hogy a hírnévhez, presztízshez méltó névjegyet használnak.

Többfunkciós névjegykártya:
A többfunkciós kártya nem csupán a nevedet és elérhetőségeidet hirdeti, hanem egyben akciós kuponként vagy találkozó emlékeztetőként, esetleg egyéb kreatív funkcióként is működhet. Értékes információkkal szolgálhat arról, ami az átlagos célközönséget érdekelheti.
Ilyen például, ha a vendégek tájékozódásának segítségére a hotel névjegykártyájának hátoldalán térképet helyezünk el a környékről. Bármely típusú névjegykártya többfunkcióssá alakítható.

Egyedi, kreatív névjegykártya: Eredeti, divatos és extravagáns megjelenéssel kiemelt figyelmet kaphatunk. A kreatívok tudják, hogy a pénzt tekintve „határ a csillagos ég”. Ide tartozik például a kihajtható névjegykártya is.

Ne felejtsük el, hogy...

névjegykártyánk nem csak egy kötelező kellék, melyet, ha úgy adódik „szórhatunk” a klienseknek, hanem egy marketing arculati eszköz, mely okosan megtervezve és használva végül célba ér és kifejti hatását leendő ügyfeleinknél.
Használjuk fel mindkét oldalát, a kevesebb néha több elvével. Egy-egy marketing mondat vagy cég filozófia/mottó a hátoldalára, megnyerővé és egyedivé tesz minket. A személyes átadással és annak minőségével kiegészítve pedig egy megnyerő és minden szempontból felejthetetlen és pozitív „élménycsomagot” tudunk nyújtani ügyfeleinknek.

És végül, egy kis pszichológia…

Mi az oka annak, hogy ha kihúzol a fiókból egy névjegykártyát, rögtön tudod, kitől kaptad és az illető mivel foglalkozik? Nem a kártyán szereplő leírás, mert ha már meglátod a névjegyet, akkor tudod… A névjegy-csere egyfajta „rituálé” és protokoll, melyet megelőz egy első benyomás a találkozás során. Itt ránézel a tárgyalópartnerre, észleled a hangsúlyát, a kézfogásnál a nyitottságát vagy éppen a szívélyességét. Érzelmek indukálódnak, melyek egyfajta „memóriafogasként” leteszik az első névjegyet az elmében.
A névjegy átadás a második fázis, amikor is azonosítod a látható terméket a veled szemben állóval, azaz kialakul egy második kapocs e kis nyomtatványhoz.
A névjegykártya akkor lesz igazán hasznos kiegészítője a tárgyalásnak, ha sikerül még az átadás előtt megnyerned leendő partneredet.

Itt az idő tehát! Most, hogy már bizonyára vannak elképzeléseid a névjegykártyádról, itt az ideje, hogy felvedd velünk a kapcsolatot és elküld megrendelésed. Kezdhetjük? >>

Névjegykártya formatervezés